Sund og Vital Hele Livet
Behandling Baseret på DIN Puls
Sund levevis den bedste  Medicin!

Nyhedsbrev Sommer 2013

Do'nt go breaking her heart.

Med Mors Dag og ”National Women Health Week” i denne måned, dedikerer vi sommerens emne til kvinder, og alle deres udfordringer for at opnå ultimativ sundhed. Startende med at identificere kvinders dødsårsag nr. 1 nemlig Hjerte-Kar sygdomme. Nedenfor et par statements der er værd at se nærmere på:

Dødsårsag nr. 1 for kvinder er hjerte-kar sygdomme

Hjertesygdom er dødsårsag nr. 1 for kvinder, og er mere dødelig end alle kræftformer tilsammen.

Hjertesygdom forårsager hver tredje kvindes dødsfald hvert år, og dræber cirka én kvinde hvert minut.

Skønsmæssigt er 43 millioner kvinder i USA ramt af en hjertesygdom.

Halvfems procent af kvinderne har en eller flere risikofaktorer for udvikling af hjertesygdom.

Siden 1984 er flere kvinder end mænd døde hvert år af hjertesygdomme.
 Symptomerne på hjertesygdomme kan være forskellige hos kvinder og mænd, og er ofte misforstået.

Mens 1 af 31 amerikanske kvinder dør af brystkræft hvert år, dør hver tredje i USA af en hjertesygdom.

Kun 1 ud af 5 amerikanske kvinder tror,
​​at hjertesygdomme er hendes største sundhedstrussel.

Kvinder udgør kun 24 procent af deltagerne i alle hjerte-relaterede studier.

Kilde: Goredforwomen.org

15 råd til hvordan du reducerer dine chancer for at få en hjertesygdom.

 Reducer din chance for at få en hjertesygdom, med Ondamed-Klinik Virums hjerteprogram for kvinder.

Vi ved godt at nedenstående gode råd kan være svære at følge i disse krisetider, hvor man mestendels må tage det job man kan få og spise den mad man har råd til, men at stræbe mod det optimale har jo aldrig skadet nogen.

Bottom line: Fjern stressen fra dit liv, spis sundt og godt, omgiv dig med kærlighed og gode energier i videst muligt omfang.

1. Aktiver dine celler med ONDAMED.
Denne terapi virker sammen med alle de punkter, der er nævnt her, men med fokus på stimulation på celleniveau. Denne sikre og ikke-invasive terapeutisk tilgang giver lindring af stress og spændinger påvirker hjertets sundhed. Brug ONDAMED som et wellness redskab ved at lade dig behandle på din klinik, ONDAMED-KLINIK VIRUM med protokollen for kvinders hjerteprogram.


2. Elsk det arbejde, du udfører.

 Nyd dit arbejde, som er det din hobby eller dit kald. Hvis du ikke gør det, finde en karriere, der vil give dig denne tilfredsstillelse.

3. Observer & udvælg.

 Omgiv dig med mennesker og miljøer, der gør at du føler dig godt, om ikke fantastisk tilpas.

4. Latter.

God hjertelig latter giver mulighed for afstresning af dit hjerte, da latter udløser frigivelse af endorfiner. Latter forbedrer funktionen i dine ​​blodkar og øger blodgennemstrømningen, som kan hjælpe med at beskytte dig mod et hjerteanfald, og andre hjerte-kar problemer.

5. Spis godt.

 Hvis du ikke kan få god mad, så lad være med at spise. Det er så simpelt. At spise godt, betyder, at du køber og tilbereder fødevarer af høj kvalitet og sammensætning, hvilket er en balance af grøntsager, frugt, kød, fjerkræ, fisk, æg, korn, nødder, frø, og meget mere. Spis hvad jorden i dit område har at give, nyd hver sæsons udbud af friske fødevarer.

6. Salt.

Brug Himalaya salt eller havsalt til din daglige kost det forbedrer cellefunktionen og påvirker kar-sundhed, stofskifte, og elektrolyt regnskab, generelt skal du dog holde igen med salt.

7. Fedt.

Sørg for at få masser af gode fedtstoffer, herunder et korrekt afbalanceret forhold mellem Omega 3 og Omega 6 (1:2) og kokosolie

.
8. Kosttilskud

Dit kosttilskud kan indeholde magnesium, CoQ10, fosfor, vitamin D3 og C.

9. Træk vejret.
Dybe vejrtrækninger hjælper til at sænke hjertefrekvensen, en teknik, der anvendes i mange afslapnings- og afstressnings- programmer.

10. Vand.

 Drik masser af vand af god kvalitet (uden klor eller fluorider) for at hjælpe din krop med at afgifte og fjerne stress fra dit hjerte. Traditionel kinesisk medicin ser hjertet som dit varmesystem, og nyrerne som relæer til at give køling, under udrensningen af blodet. Hvis du ikke drikker nok, kan dine nyrer ikke effektivt afgifte dig, dette kan forårsage at dit hjerte bliver stresset.

11. Mere hvile eller søvn.

Gå tidligt i seng for at få masser af hvile. Det er under søvnen, at vores krop udfører de fleste regenerative processer.

 
12. bevæg dig.

Gå mindst tre gange om ugen i 15 minutter, helst i naturen. Prøv om du to gange om ugen i 10 minutter kan lave en cardio øvelse for at øge din puls. Cykling, brug af en cross tæner eller at hoppe på en trampolin er effektive cardio øvelser.

 

 

13. Elsk.

At elske er vigtigt for både kvinder og mænd. Når man kysser, krammer, og elsker stimuleres dannelsen af et kraftfuldt hormon kaldet Oxytocin . Oxytocin fungerer som en neurotransmitter i hjernen. Jo mere oxytocin din hypofyse producerer, jo bedre er du i stand til at klare stress og samtidig reduceres betændelse og celledød i f.eks. et skadet hjerte.

14. Sund mund.

Ideelt set, bør du finde dig en biologisk tandlæge, der arbejder inden for en integrativ eller funktionel medicinske model hvor tesen er at alt  i din krop hænger sammen. Hver tand har forbindelse til en bestemt meridian og en følelsesmæssig forbindelse påvirker organfunktioner. Stille betændelse eller infektiøse processer i munden kan føre til thorax dysfunktioner såsom betændelse i hjertet (endocarditis).

15. Reducer elektrosmog.

 Sluk mobiltelefoner, computere og tv, om natten, vær opmærksom på alle elektriske installationer i dit hjem, sluk i videst muligt omfang for mikrobølgeovne og andre el-apparater på stand-by.

Tag dine sko af og mærk jorden under dine fødder i et par minutter for at bringe kroppen i en naturlig elektrisk balance, inden du går til ro.


Gitte Petersen.